تبلیغات
(آینده در دستان ماست) - جنگ نرم
 
(آینده در دستان ماست)
تیم سایبری زیباشهر
درباره وبلاگ


این وبلاگ را تقدیم میکنم با تمام ایرانیان عزیز کسانی که پای انقلابشان و خون شهدا ایستاده اند تمامی شیعیایان و کل کسانی که از ایران و اسلامشان تا پای جان حمایت میکنند.
ای روشنای خانه امید، ای شهید

ای معنی حماسه جاوید، ای شهید

چشم ستارگان فلک از تو روشن است

ای برتر از سراچه خورشید ای شهید

« زهره » به نام توست غزلخوان آسمان

با یاد توست مشعل « ناهید » ای شهید

« قد قامت الصلاه » به خون تو سکه زد

در گسترای ساحت تحمید ای شهید

تیغ سحر زجوهره خونت آبدار

گشت و شکست لشکر تردید، ای شهید

آئینه‌دار خون تو اند آسمانیان

رنگین‌کمان به شوق تو خندید ای شهید

ایمن شدند دین و وطن تا به رستخیز

فارغ شدند زآفت تهدید، ای شهید

در فتنه‌خیز حادثه‌ها جان پناه ماست

بانگی که در گلوی تو پیچید، ای شهید

صرافی جهان زتو گر نقد جان گرفت

جام شهادتش به تو بخشید، ای شهید

نام تو گشت جوهر گفتار عارفان

« عارف » زبان گشوده به تأکید، ای شهید

کتاب حماسه های همیشه


مدیر وبلاگ : مسعود 2012
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایت شما سروران گرامی از این وبلاگ به چه میزان است؟









شبکه خبری “ای‌بی‌سی” طی گزارشی به آمادگی و امکانات جنگ سایبری ایران و نیز امکان استفاده استاکس‌نت علیه خود آمریکا پرداخت.

شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی با اشاره به امکانات جنگ سایبری ایران به نقل از “عیوض حیدرپور”، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان داشت: «ایران آماده است تا با استفاده از امکانات جنگ سایبری غیر قابل انکار خود در هر نوع کشمکش آن‌لاینی با آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد عمل شود.»

ای‌بی‌سی در ادامه با اشاره به صحبت‌های حیدرپور می‌آورد: «حیدرپور گفته است که اگر جاسوسان سایبری آمریکا یا رژیم صهیونیستی سعی کنند تا علیه ایران دست به کمپین‌های آن‌لاین بزنند،‌ سازمان‌های اطلاعاتی و دولتی ایران با امکانات دفاعی “بسیار قوی”‌ خود دست به عملیات‌های لازم می‌زنند.»


تاسیس یگان سایبری اسرائیل برای جنگ علیه ایران

رژیم صهیونیستی یک یگان نظامی سایبری برای جنگ سایبری علیه ایران را ایجاد کرد در حالی که مقامات ارشد این رژیم بیش از پیش نگران هستند که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به شکست منجر شود.

نقش و جایگاه بازی های رایانه ای

غرب در جنگ نرم خود علیه کشورهای دیگر، به ویژه علیه اسلام و تشیع از تکنولوژی بازی های رایانه‌ای استفاده‌های فراوانی می کند. از این طریق می کوشند تا ذهن و فکر کودکان و نوجوانان را به سوی اهداف خود سوق دهند. و همراه و سازگار با اندیشه‌های خود نمایند. ذائقه ارزشی و فرهنگی آنان را همسو با اهداف استعماری خود کنند.

و در این عرصه بسیار هم موفق بوده‌اند. در بسیاری از بازی های رایانه‌ای وارداتی سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی تبلیغ می شود و از آنجا که این نوع بازی ها می توانند مستقیما با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند، نقش تربیتی بسیار زیادی دارند. دنیای غرب از این فضا نهایت استفاده را در جهت ترویج ارزش‌های خود می برد.

منبع : جنگ نرم – دکتر احمد حسین شریفی

نقش و جایگاه فیلم سینما در جنگ نرم

با توجه به اینکه حدود هشتاد درصد اطلاعات ما از طریق بینایی به دست می آید نقش رسانه‌های تصویری در فرهنگ جامعه به خوبی روشن می شود. از طرفی فقدان فرهنگ مطالعه مخصوصا در کشور ما نقش و اثرگذاری رسانه‌های صوتی و تصویری را چند برابر کرده است.

هالیوود سالانه نزدیک به ۷۰۰ فیلم سینمایی تولید می کند که افزون بر درآمد هنگفت، نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار سود خالص، ۷۸ درصد سینماها و تلویزیون‌های دنیا را نیز تغذیه می کند. غرب از ابزار رسانه تا جایی که توانسته است علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده است. به عنوان نمونه فیلم‌هایی مثل «بدون دخترم هرگز»، «سربازان آیت الله»، «مستند ترس مقدس»، «۳۰۰»، «اسکندر» (۲۰۰۴)، «پرسپولیس»؛ «سنگسار ثریا»‌(۲۰۰۸)را نام برد .

منبع : جنگ نرم – دکتر احمد حسین شریفی

کوک اسباب بازی با آهنگ غربی

بازی، زیباترین لحظات زندگی کودکان را تشکیل می دهد، بر همین اساس دقت در انتخاب یک اسباب بازی خوب و مناسب برای کودکان یک ضرورت به حساب می آید. اسباب بازی باید چنان باشد که ذهن کودک را برانگیزد و او را به سوی آفرینندگی و سازندگی سوق دهد، کار اسباب بازی صرفا سرگرم کردن و ساکت نگه داشتن و پر کردن وقت کودک نیست، اسباب بازی باید مایه و حرفی تازه داشته باشد. یعنی علاوه بر سرگرم کردن کودک او را به گونه ای فعال به کاری مثبت و سازنده وادارد و نیروی سازندگی و خلاقیت او را پرورش دهد.

کارشناسان تربیتی معتقدند که اسباب بازی باید سبب نزدیکی به واقعیت و فرهنگ جامعه باشد و با دیگر وسایل و محیط زندگی کودک و با ارزشهای موجود در جامعه تناسب داشته باشد. هر اندازه اسباب بازی بتواند حواس بیشتری از کودک را به کار گیرد و لذت بیشتری ایجاد نماید، مناسب تر است. اما این بدان معنا نیست که خانواده ها بدون آگاهی و با دیدن اسباب بازیهای زیبا شیفته آن شده و هر چه در بازار می بینند برای سرگرم کردن فرزندان خود خریداری نمایند.

اسباب بازیها مروج فرهنگ غربی است

الک دولک,اتل متل توتوله,هفت سنگ,لی لی ,تیله بازی,نون بیار کباب ببر و…بازیهای نسل ماست.بازیهایی که با ابزاری ساده و به صورت گروهی انجام می شد تا از همان کودکی روح زندگی جمعی و ساده زیستی را به ما بیاموزد.
شبکه ایران – سحر رستمی : عروسکها و اسباب بازیهای آن روزها هم اما ساده بود و سرگرم کننده. عروسکهای پارچه‌ای کار دست برای دختران کوچک و ماشینهای چوبی برای پسر بچه ها عروسکها و ماشینهای پلاستیکی رنگارنگ، همه و همه آرامش و سرگرمی را برای کودکان به ارمغان می آورد.
ین روزها اما باربی، مرد عنکبوتی، سوپرمن، لاک پشت‌های نینجا، ربات‌ها و بازیهای رایانه‌ای که همه و همه برگرفته از شخصیتها و قهرمان‌های کارتونی وارداتی از غرب هستند، جایگزین بازیهای سنتی شده است که بعضا به دلیل تفاوتهای فرهنگی بین ما و جامعه غرب ,آثار مخربی در رفتار و شخصیت کودکان بر جای می گذارد.حضور این شخصیتها آنقدر پررنگ شده که حتی روی کیف و لوازم تحریر مدرسه هم  جا خشک کرده‌اند و خبری از الگوهای ایرانی و بومی نیست که نیست!

جایگاه اسباب بازی در جنگ نرم

اسباب‌بازیهای تولید شده در کشورهای غربی اغلب مروج و مبلغ فرهنگ غرب‌اند. و سعی می شود که کودکان از همان سنین با ظواهر و آداب فرهنگ غرب انس بگیرند. جالب است بدانیم که باربی از ابتدای پیدایش خود (در سال ۱۹۵۹) تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در نقش‌های مختلف ظاهر شده است: پرستار، افسر پلیس، معلم، پزشک، دامپزشک، خواننده، نوازنده، ژیمناست، خلبان، مهماندار هواپیما، …

در سال ۱۹۹۰ در طول جنگ نخست عراق و آمریکا با پوشش یونیفورم نظامی آمریکایی ظاهر شد. پس از ۱۱ سپتامبر یونیفورم نیروهای ضد تروریست را پوشید. تا به حال گفته‌اند بیش از یک میلیارد عروسک باربی در کشورهای مختلف جهان به فروش رفته است.

منبع : جنگ نرم – دکتر احمد حسین شریفی



آیا مطبوعات و بیان قلمی در اسلام حکمی غیر از بیان گفتاری دارد؟

پرسش: آیا مطبوعات و بیان قلمی در اسلام حکمی غیر از بیان گفتاری دارد؟ آیا وضع مطبوعات در قانون مبهم است؟ مشکل اصلی در برخورد با تخلّفات مطبوعاتی چیست؟

پاسخ: برای روش شدن وضعیت مطبوعات در ایران باید به قانون اساسی و قانون مطبوعات مراجعه کرد. قانون اساسی در مقدمه و اصل دوم و سوم و چهارم وضع مطبوعات را روشن میکند و اگر قانون شناس در این اصول و سایر بندها دقت کند، ابهامی برایش نمیماند و بر فرضی هم که ابهام پیش آید مفسّر آن شورای نگهبان است.

و امّا قانون مطبوعات اگر چه از جهت مفاهیم و عبارات ابهامی ندارد، اما سؤال اساسی در مورد آن، این است که آیا قانون مطبوعات صد در صد اسلامی است و تأمین کننده نظر قانونگذار هست یا نه؟

نقش و جایگاه نشریات در جنگ نرم

نگاهی به نشریات عمومی در دکه‌های فروش نشریات نشان از استفاده بهینه فرهنگ غربی از این فضا در کشور دارد. متأسفانه حساسیت مسؤولان فرهنگی کشور بر نشریات، صرفاً و یا در اغلب موارد حساسیت‌های سیاسی و امنیتی است. حساسیت فرهنگی و اجتماعی یا اصلا ندارند و یا بسیار نادر است.

در سال‌های اخیر طیف وسیعی از نشریات در کشور تولید می شوند که رسالت خود را تبلیغ غرب و فرهنگ غرب می دانند. بخش زیادی از آنها به آگهی های تبلیغاتی آن هم از نوع تبلیغات لوازم مصرفی و آ‌رایشی و جراحی های زیبایی و امثال آن اختصاص دارد نشریاتی که «خوب» را به «لذت و شادی و رفاه» تفسیر می کنند و سعادت را در لذت حداکثری از مواهب دنیایی می بینند. ارزش را با لذت و رفاه و شادی یکسان تلقی می کنند. مصرف‌گرایی و تجمل را تبلیغ می کنند. و غریزه تنوع طلبی افراد را تحریک می کنند.

منبع : جنگ نرم – دکتر احمد حسین شریفی

یکی از اثرگذارترین قالب‌های ادبی داستان‌های کوتاه و رمان است. قرآن کریم نیز در بسیاری از موارد برای انتقال معارف خود از قالب داستان استفاده کرده است. در میان قالب‌های مختلف ادبی در ادبیات منثور می توان گفت قالب «داستان کوتاه»، «داستان بلند» و «رمان» از جمله بهترین قالب‌ها برای انتقال مفاهیم ارزشی و اعتقادی و دینی است. گذشتگان ما به این حوزه توجه ویژه داشتند. داستان‌های کوتاه مثنوی معنوی؛ داستان‌های گلستان سعدی؛ داستان‌هایی که در کتاب‌های حدیثی و اخلاقی مورد توجه بزرگان بوده است؛ داستان راستان شهید مطهری، همگی از داستان‌های کوتاه خیلی تأثیرگذار بودند.
ارباب فرهنگ و هنر غرب در روزگار حاضر از این ابزار نیز استفاده فراوان می برند؛ تولید رمان‌ و داستان‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ مدرن غرب و در تقابل با فرهنگ اسلامی. رمان هری پاتر،
هر چند امروزه تعداد مخاطبان رمان‌ و به طور کلی کتاب نسبت به مخاطبان رسانه‌های صوتی و تصویری ناچیز است اما نقش اجتماعی و فرهنگی رمان‌ها را نباید نادیده گرفت. بسیاری از همان برنامه‌های صوتی و تصویری بر اساس کتاب‌ها و رمان‌ها تدوین و تولید می شوند.
بررسی که در کتابخانه‌های کشور انجام گرفته است نشان می دهد که پس از کتاب‌های درسی و کمک‌ درسی، مطالعه داستان‌های کوتاه و رمان بیشترین آمار را در میان مراجعه کنندگان به کتابخانه را به خود اختصاص داده است.

اینترنت
در حال حاضر ایران با بیش از ۳۲ میلیون کاربر اینترنتی در صدر کشورهای خاورمیانه از نظر تعداد و درصد استفاده از اینترنت قرار دارد.   ۴۵ میلیون کاربر موبایل (در انتخابات اخیر ۸۰ میلیون پیامک رد و بدل شد).

ایمیل
در اغتشاشات بعد از انتخابات نقش بی بدیل ایمیل در ساماندهی اغتشاشگران نمایان شد. تنها راه جلوگیری از ایمیل قطع کامل اینترنت است. و الا در سرعتی چندثانیه ای و حداکثر چند دقیقه ای میتوان یک مطلب و پیام را هر چند با حجم بالایی از مطالب باشد، برای افراد زیادی ارسال کرد. هیچ یک از سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی نیز نمیتوانند محتوای ایمیل‌ها را کنترل نمایند. در اغتشاشات بعد از انتخابات گفته شد که فردی مثل محسن سازگارا روزانه ایمیلهایی برای حدود ۵ میلیون کاربر ارسال میکند.

منبع : جنگ نرم – دکتر احمد حسین شریفی

مأموریت ویژه پنتاگون در تقویت شبکه های مجازی

یکی از پیچیدگی‌های جنگ نرم آمریکا علیه ایران، محول کردن مأموریت آن به “پنتاگون”، وزارت جنگ آمریکاست. به موجب مصوبه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در لایحه بودجه سال ۲۰۱۰ این کشور که به تصویب و ابلاغ اوباما رئیس‌جمهور این کشور نیز رسید در سال جاری ۵۵ میلیون دلار برای تقویت شبکه‌های رسانه‌ای و مجازی علیه ایران اختصاص یافت.

در بند ۱۲۶۲ این قانون که در ۳ بخش تصویب شد، به منظور گسترش ارتباط ایرانیان با شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای پخش اطلاعات از طریق رادیو، تلویزیون، اینترنت، موبایل، خدمات پیام کوتاه و سایر وسایل ارتباط جمعی اختصاص یافته است.

کیث روپرت مرداک و سیاست

مرداک با داشتن یک ثروت هنگفت و مالکیت زیادی از رسانه‌ها، می‌تواند تأثیر زیادی بر سیاستها و تصمیمات سیاسی در اکثر نقاط دنیا داشته باشد زیرا امروزه رسانه‌ها در شکل‌دهی سیاستها و افکار عمومی نقشی بی بدیلی دارند.
۱- استرالیا:
مرداک در استرالیا با داشتن چندین رسانه گوناگون از قدرت عظیم خود برای پیشبرد دستور کار سیاسی خود و حامیان صهیونیستی‌اش استفاده کرد. در سال ۱۹۷۲ بعد از موافقت ویتلم رهبر حزب کارگر استرالیا مبنی بر اتخاذ یک سیاست حامی اسراییل، انحصار رسانه‌ای مرداک برای موفقیت تبلیغاتی که «ویتلم» را به قدرت رساند مورد استفاده قرار گرفت. اندکی بعد زمانی که «ویتلم» با خلف وعده و فتح باب مذاکره با اعراب از اعطای امتیاز بهره‌برداری معدن به «هری اوپنهایمر» رئیس شرکت عظیم «انگلو- آمریکن» و «کارتل طلا» و «الماس دیبرس» خودداری کرد رسانه مرداک با استفاده از تبلیغاتی موفق «ویتلم» را از قدرت برکنار و «باب هاوک» یکی از طرفداران سرسخت صهیونیسم را جایگزین

فعالیت ها و رسانه های تحت سلطه کیث روپرت مرداک (امپراتور رسانه ای)

فعالیت‌ها:
هیچ دورانی از زندگی مرداک را نمی‌توان ذکر کرد که با فعالیتها و کشمکش‌های کاری سپری نشده باشد. پدر مرداک یک روزنامه‌نگار بود و از همان دوران کودکی وی را با چنین فضایی آشنا می‌کرد و روپرت نیز از عظمت و سرخوشی شخصی?? که توسط ژورنالیسم در روحیات پدرش راه یافته بود آگاهی داشت و همیشه همراه پدرش به دفتر روزنامه «هرالد» در «فلایند رزاستریت» می‌رفت.
روپرت جوان از بوی تند جوهر، صدای مهیب دستگاههای چاپ و فضای سنگنین محل کار پدرش این‌گونه می‌ “فت: «زندگی یک ناشر بهترین نوع زندگی در سراسر جهان است. وقتی بچه‌ها در معرض آن قرار بگیرند، بدون شک قادر نخواهد بود در مقابل جذابیت‌های آن مقاومت کنند.»
اما روپرت مرداک از بدو ورود به حرفه روزنامه‌نگاری، نظرات خاص خودش را داشت، او در این‌باره می گوید: اگر شما می‌خواهید دستی در دنیای نشر و ارتباطات داشته باشید باید فقط آدم خودتان باشید و متکی به هیچ‌کس دیگر نباشید و اجازه ندهید که عمل براساس روابط دوستانه، شما را وامدار دیگران کند و این طرز فکر، اساس زندگی مرا تشکیل می‌دهد.»

جنگ رسانه ای در چالش هسته ای علیه ایران

وقتی درسال ۱۹۹۶ کتاب Strategic Information Warfare به سفارش دفتر وزیر دفاع آمریکا (OSD) و توسط مؤسسه تحقیقات دفاع ملی آمریکا «رند» (Rand) نگاشته می شد، اهمیت بهره گیری از فنون اطلاعاتی (خبری) درمقوله نبردهای استراتژیک به اهمیت امروز نبود. گذشت زمان باعث دکترینالیزه شدن تئوری «جنگ اطلاعات استراتژیک» درسطوح عملیاتی گردید و اینک «عملیات اطلاعاتی» به عنوان بخشی از «عملیات روانی» با بهره گیری از فنون متعدد نظیر «بمباران حجیم خبری» به ایفای نقش حیاتی و تعیین کننده در صحنه منازعات جهانی پرداخته و نقشی برجسته در قدرت بازیگران عرصه بین الملل و تعاملات عناصر دخیل در آن بازی می کند.

یکی از شیوه های ایالات متحده در تحقق پروژه ایران هراسی ایجاد عملیات روانی از طریق تبلیغات منفی، هیاهو و جنجال های رسانه ای بر موضوعات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران است. تبلیغ یعنی هر نوع ارتباط به منظور نشان دادن داده ها، ایده ها یا انگارها در اذهان بشری برای تاثیرگذاری بر افکار، عواطف و یا کشش های فردی یا گروهی که اهداف آن عبارتند از:
۱- کسب حمایت دوستانه و تقویت آن.
۲- شکل دهی یا تغییر نگرش ها و طرز تلقی ها نسبت به ایده ها.
۳- به تحلیل بردن دولتهای خارجی غیردولتی یا برنامه ها و سیاست های آنها.

ادامه مطلب را بخوانید »

یکی دیگر از مسائل قابل تأمل، بررسی ابعاد پروژه ایران هراسی است. آمریکا و بعضی از کشورهای غربی پس از ناکامی در راستای پروژه ایران هراسی و توفیق نیافتن در هدف های تعیین شده، با هدف گسترش دامنه حملات خود بر جمهوری اسلامی ایران در اقدامی دیپلماتیک تلاش نموده است با به صحنه آوردن ظرفیت های منطقه ای، هزینه فعالیتهای ضدایرانی را با کشورهای منطقه تقسیم نماید و ابعاد تبلیغات پروژه
ایران هراسی را گسترش دهد. برهمین اساس عمده فعالیت های آمریکا و صهیونیزم بین الملل در پیشبرد این پروژه در دو بعد ایران هراسی غربی و ایران هراسی عربی در حال شکل گیری است.

پروژه ایران هراسی یکی دیگر از راهبردهای ایالات متحده آمریکا و صهیونیزم بین الملل است که با سیاست ایجاد هراس و تغییر رفتار بازیگران نظام بین الملل در قبال ایران به دنبال تضعیف و تخریب توسعه و اقتدار نظام و در پی به حاشیه راندن جمهوری اسلامی است. این پروژه که انشعابی از جنگ نرم علیه ایران است با هدف تضعیف و در انزوا قرار دادن ایران صورت گرفته است.

البته لازم به ذکر است که موضوع ایران هراسی سوژه ای جدیدی نیست و این اقدام از سوی کشورهای غربی بارها علیه ایران صورت گرفته است. در واقع تکرار سوژه مذکور از سوی بلوک غرب استراتژی تهدید نرم است که به فراخور زمان، ابعاد گسترده رسانه ای و دیپلماسی به خود گرفته است و در سطح وسیعی با ایجاد عملیات روانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است. بر همین اساس مقاله حاضر با مطالعه و بررسی در این مورد به مفهوم، اهداف و ابعاد «پروژه ایران هراسی» می پردازد.

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان دیپلماسی دیجیتال به بررسی نقش شبکه های اجتماعی نظیر تویتر و یوتیوب در نوع جدیدی از دیپلماسی آمریکا که ‘دیپلماسی دیجیتال’ نامیده می شود پرداخت.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان دیپلماسی دیجیتال به قلم «جسی لیختن اشتاین» به بررسی نقش شبکه های اجتماعی در اینترنت نظیر تویتر و یوتیوب در نوع جدیدی از دیپلماسی آمریکا که “دیپلماسی دیجیتال” نامیده می شود پرداخت و نوشت: دسترسی آزاد به اینترنت اولویت سیاست خارجی آمریکا است.
نیویورک تایمز در این گزارش با اشاره به تاریخچه شکل گیری اندیشه دیپلماسی دیجیتال به معرفی دو تن از مهمترین و معروفترین استراتژیست ها و سیاستگذاران این حوزه در آمریکا پرداخته است.

هجوم به ارزش های اخلاقی از طریق شبکه فارسی ۱

برنامه های این شبکه اغلب شامل پخش سریال های خانوادگی و تفریحی کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کره به زبان فارسی (دوبله) و نیز موزیک ویدیوهای خاص می باشد. متأسفانه بدلیل ناآگاهی مخاطبین از اهداف پیدا و پنهان گردانندگان این شبکه در حال حاضر شبکه فارسی ۱ مخاطبین بسیاری را از میان جوانان و بخصوص خانواده ها به خود اختصاص داده است. این می تواند هشدار و زنگ خطری جدی برای متولیان رسانه ملی محسوب شود و رسالت ایشان را در ارتقای کیفی برنامه های تولیدی سیما افزایش دهد.

مدیریت شبکه فارسی ۱

از نکات قابل توجه در خصوص شبکه فارسی ۱ مدیریت و شیوه اداره این شبکه است. به نظر نگارنده دانستن برخی اطلاعات در این خصوص ضمن اینکه می تواند جالب باشد شاید بتواند در تشریح اهداف و نیات پنهان این شبکه برای مخاطبین موثر واقع شود. شبکه فارسی ۱ متعلق به فردی به نام روبرت مرداک امپراطور رسانه ای و چهارمین مرد قدرتمند آسیاست. دفتر مرکزی این شبکه در هنگ کنگ قرار دارد و توسط کمپانی معروف استار متعلق به نیوز کورپریشین واقع در نیویورک و با همکاری شرکت افغانی موبی متعلق به خانواده محسنی اداره می شود.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :